Endodoncja Łódź

Świadczymy usługi z zakresu endodoncji w Łodzi. Jest to dział stomatologii obejmujący leczenie kanałowe, które polega na usunięciu zainfekowanej lub martwej miazgi z komory zęba i kanałów korzeniowych, a następnie na szczelnym ich wypełnieniu. Często przyczyną stanu zapalnego jest nieleczona próchnica. W naszej klinice proponujemy Państwu leczenie na najwyższym poziomie, które zawsze prowadzimy w koferdamie i przy użyciu mikroskopu. Pozwala to zmniejszyć ryzyko infekcji, skrócić czas zabiegu, zwiększyć jego bezpieczeństwo oraz precyzję.

Jesteśmy dumni, że naszą kadrę tworzy zespół doświadczonych specjalistów, dzięki czemu możemy przeprowadzać nawet najbardziej skomplikowane zabiegi endodontyczne. Założycielka kliniki, prof. dr hab. Halina Pawlicka stworzyła pierwszy w Polsce Zakład Endodoncji i od lat szkoli nowe pokolenia stomatologów w tym zakresie. Oprócz standardowego leczenia kanałowego zajmujemy się także:

• powtórnym leczeniem kanałowym,

• mikrochirurgią, czyli resekcją wierzchołka korzenia,

• usuwaniem złamanych narzędzi z kanału zębowego.

Pracujący w naszej klinice endodoncichirurdzy stomatolodzy wykorzystują zaawansowaną technologicznie aparaturę i najnowsze metody leczenia – przeprowadzane zabiegi są również bezbolesne, a to dzięki zastosowaniu odpowiednich środków znieczulających.

Kiedy przeprowadza się leczenie kanałowe?

Głównym wskazaniem do leczenia kanałowego jest nieodwracalny stan zapalny miazgi zębowej. Funkcją tej tkanki wypełniającej wnętrze zęba jest dostarczanie mu tlenu i substancji odżywczych oraz zapewnianie ochrony przed infekcjami. Jej zapalenie może doprowadzić nawet do obumarcia zęba. Stan zapalny miazgi to najczęściej konsekwencja zbyt późno wdrożonego leczenia próchnicy. Niekiedy rozwija się także wskutek urazu mechanicznego.

O konieczności rozpoczęcia leczenia kanałowego mogą świadczyć takie objawy, jak m.in. silny ból zęba, jego nadwrażliwość na dotyk i zmiany temperatury, widoczne opuchnięcie dziąsła, obrzęk twarzy. Trzeba jednak zaznaczyć, że niekiedy pacjenci nie odczuwają dolegliwości bólowych – zdarza się tak, jeśli ząb obumarł.

Na czym polega endodoncja mikroskopowa?

Leczenie kanałowe rozpoczynamy zawsze od najdokładniejszej dostępnej diagnostyki obrazowej. Przeprowadzamy ten proces użyciem mikroskopu. Pozwala to na szczegółowe zobrazowanie stanu i anatomii zęba. Kanały opracowywane są przy użyciu wysokiej jakości narzędzi, jak również aparatów ultradźwiękowych, dlatego możliwe jest leczenie najbardziej skomplikowanych kanałów korzeniowych.

Endodoncja mikroskopowa to jedna z najskuteczniejszych metod wdrażanych w przypadku nieodwracalnego uszkodzenia miazgi zębowej. Wielokrotne powiększenie pola zabiegowego wiąże się z wieloma korzyściami. Przede wszystkim umożliwia dokonanie niezwykle dokładnej oceny stanu kanałów korzeniowych zęba, co ma szczególne znaczenie, jeżeli cechują się one licznymi przewężeniami, są bardzo pozakrzywiane, a ich ujścia nietypowo umiejscowione. W drugiej kolejności endodoncja mikroskopowa pozwala precyzyjnie usunąć zmienione chorobowo tkanki, niezależnie od tego, jak niestandardowej budowy jest korzeń.

W porównaniu do standardowych metod zaletą leczenia kanałowego pod mikroskopem jest minimalizacja ryzyka wystąpienia powikłań pozabiegowych. Co istotne dla pacjenta, sama procedura zajmuje również mniej czasu.

Jak przebiega leczenie kanałowe?

Zdarza się, że głęboka próchnica doprowadza do powstania nieodwracalnych zmian w obrębie miazgi. Jednak nawet objęcie zęba bardzo poważnym stanem chorobowym nie musi zakończyć się jego obumarciem – z pomocą przychodzi tu właśnie nowoczesna endodoncja mikroskopowa.

Prawidłowo przeprowadzone leczenie endodontyczne i odpowiednia odbudowa mogą pozwolić na korzystanie z zęba przez długie lata. Zmienione chorobowo korzenie zostają udrożnione, starannie oczyszczone z zainfekowanej treści i dokładnie przygotowane do wypełnienia szczelnym materiałem. Ząb odbudowuje się przy użyciu wypełnienia lub korony protetycznej, jeśli ubytek był bardzo duży.

Dlaczego nie powinno się odkładać leczenia kanałowego?

Obumarcie zęba, konieczność jego ekstrakcji, uszkodzenie kości, torbiele, przetoki, ropnie – to tylko wybrane z powikłań, które mogą wiązać się ze zbyt późnym wdrożeniem leczenia kanałowego. Wielu pacjentów zwleka z poddaniem się zabiegowi, co wynika z różnych przyczyn – bardzo często jest to obawa przed silnym bólem. Tymczasem leczenie endodontyczne nie wiąże się z takiego typu dolegliwościami, ponieważ stosuje się podczas niego znieczulenie.

Należy zaznaczyć, że opóźnianie przeprowadzenia zabiegu z zakresu endodoncji mikroskopowej może doprowadzić do stanu zagrożenia życia pacjenta. Nieleczone zapalenie miazgi grozi m.in.:

• zapaleniem mięśnia sercowego,

• zapaleniem opon mózgowo-rdzeniowych,

• sepsą.

Jeżeli konieczne jest przeprowadzenie u Państwa leczenia kanałowego w Łodzi, zapraszamy do kontaktu.

Leczenie kanałowe – fakty i mity

Leczenie endodontyczne przez lata obrosło w wiele mitów oraz legend. W związku z tym pacjenci opowiadają sobie straszne historie, które niepotrzebnie zwiększają stres przed tym typem leczenia.

Czy leczenie kanałowe musi boleć?

Nie! Dzięki doświadczeniu i najbardziej zaawansowanych technologiach sam zabieg jest bezbolesny.

Czy leczenie kanałowe musi być długotrwałe?

Część pacjentów kojarzy leczenie kanałowe z ciągłymi wizytami w gabinecie i niekomfortowym przesiadywaniem na fotelu stomatologicznym. Nie musi tak być! Dzięki rozwijającym się technologiom w dziedzinie stomatologii leczenie kanałowe zęba może zakończyć się już na pierwszej wizycie.

Czy warto przeprowadzić leczenie kanałowe?

Tak, warto prowadzić leczenie kanałowe i uniknąć ekstrakcji zęba. Zachowanie wcześniejszego układu uzębienia pomaga zapobiec wielu potencjalnym problemom, w tym np. przemieszczaniu się pozostałych zębów.