Implantologia Łódź

Świadczymy usługi z zakresu implantologii w Łodzi. Jest to dziedzina stomatologii umożliwiająca w naturalny i estetyczny sposób odbudowę brakującego zęba lub zębów. Wieloletnie doświadczenie naszych lekarzy stanowi gwarancję, że przeprowadzone leczenie będzie dobrane indywidualnie do potrzeb pacjenta i przede wszystkim skuteczne. Procedura wszczepiania implantów jest bezpieczna i zapewnia pełen komfort codziennego funkcjonowania.

Z usług specjalistów od implantologii mogą skorzystać osoby zarówno z pojedynczymi, jak i większymi brakami zębowymi, w tym całkowitym bezzębiem. Do utraty uzębienia często dochodzi wskutek przebytych chorób, takich jak próchnica. Nierzadko również do implantologów zgłaszają się pacjenci, którzy utracili zęby w wyniku uszkodzenia mechanicznego.

Zabiegi z zakresu implantologii

Zabiegi z zakresu implantologii wykonywane są przy zastosowaniu znieczulenia miejscowego. Z tego powodu podczas ich trwania pacjenci nie odczuwają żadnych dolegliwości bólowych. Trzeba zaznaczyć, że wszczepienie implantów możliwe jest wyłącznie w przypadku wyleczonego uzębienia. Wcześniej wykonuje się także higienizację zębów polegającą m.in. na piaskowaniu.

Pacjenci mogą skorzystać u nas z leczenia implantologicznego w celu:

• rekonstrukcji pojedynczych braków,

• mocowania protez na implantach.

Czym są implanty zębowe?

Implant zębowy to tytanowy wszczep, który umieszcza się w kości na miejscu brakującego zęba. Spełnia on funkcję korzenia zęba i jest filarem dla nowej odbudowy protetycznej. Implanty są wykonywane zarówno w celu uzupełnienia braku pojedynczego lub kilku zębów, a także przy całkowitym bezzębiu. Dzięki mocnemu zrostowi z kością zęby na implantach zachowują się jak naturalne i nie odbiegają swoim wyglądem od pozostałej części uzębienia.

Implanty zębowe wykonywane są z tytanu, a więc materiału biokompatybilnego – dzięki temu organizm ich nie odrzuca, traktując je jako swoją własną część. Co istotne, implanty nie powodują wystąpienia reakcji alergicznych, są całkowicie bezpieczne.

Implanty zębowe C1 MIS

W naszej klinice korzystamy ze sprawdzonych i bezpiecznych rozwiązań. Pracujemy z wykorzystaniem zaawansowanych technologicznie implantów zębowych C1 MIS. Implant, który wybieramy, pomaga zachować większą przestrzeń na regenerację kości w miejscu wszczepu. Jest to możliwe dzięki stożkowemu kształtowi. Płaskie zakończenie implantu dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo procedury osadzenia go w kości. Pomaga też wytrzymywać późniejsze obciążenia, którym podlegają naturalne korzenie zębów. Do produkcji implantów MIS stosuje się najwyższej jakości tytan. Jest bezpieczny dla zdrowia pacjenta, ma doskonałą czystość powierzchni i umożliwia wieloletnie użytkowanie. Dodatkowo powierzchnia implantów zębowych C1 jest piaskowana i wytrawiana kwasem, co sprzyja procesom osteointegracji. Implanty C1 posiadają dożywotnią gwarancję oraz liczne certyfikaty potwierdzające ich jakość.

Implantologia – przebieg leczenia

Przed przeprowadzeniem zabiegu wszczepienia implantu zębowego konieczna jest konsultacja implantologiczna, wykonanie pełnej diagnostyki oraz badania jamy ustnej. Tylko wówczas lekarza może opracować plan leczenia, dostosowany do oczekiwań oraz uwarunkowań zdrowotnych konkretnego pacjenta.

Implantologia – wizyta konsultacyjna

Po zapoznaniu się z oczekiwaniami pacjenta tworzymy indywidualny plan leczenia. Opiera się na dokładnym badaniu stanu zębów i diagnostyce radiologicznej. Podstawowym badaniem RTG jest tomografia komputerowa stożkowa tzw. CBCT. Informuje lekarza o stanie kości i pozwala na bardzo dokładne zaplanowanie leczenia implantologicznego. Wizyta ta umożliwia omówienie z pacjentem dodatkowych zabiegów regeneracyjnych kości szczęki czy też żuchwy. Ma to miejsce w przypadkach, kiedy kość cechuje się niewystarczającą ilością lub jakością.

Zabieg chirurgiczny i okres gojenia po wszczepieniu implantu

Standardowy zabieg wszczepiania implantu polega na minimalnym odsłonięciu kości i wykonaniu w niej otworu. Następnie umieszcza się w nim wszczep (implant). Szwy usuwa się po upływie 7 do 10 dni. Po kilku miesiącach powstaje silny zrost implantu z kością. Trwa to od 3 do 6 miesięcy (w zależności od miejsca implantacji). Na implantach wykonuje się korony, czyli fragmenty widoczne nad dziąsłem.

Czy zabieg wszczepiania implantu zębowego jest bolesny?

Podczas zabiegu wszczepiania implantów zębowych wykorzystuje się skuteczne środki znieczulające, dlatego ten proces jest całkowicie bezbolesny. Ewentualne pozabiegowe dolegliwości skutecznie uśmierza się za pomocą środków przeciwbólowych wydawanych bez recepty.

Przeciwskazania do leczenia implantologicznego

Do głównych przeciwskazań do rozpoczęcia leczenia implantologicznego zalicza się:

• niewyleczone zęby znajdujące się w sąsiedztwie miejsca, w którym powinien zostać zamocowany implant,

• używki takie jak alkohol, nikotyna lub narkotyki,

• zaburzenia hematologiczne,

• ciężkie choroby psychiczne,

• wiek (pacjent przed 18-21 rokiem życia),

• zaawansowana osteoporoza,

• cukrzyca niekontrolowana,

• zła higiena jamy ustnej,

• choroba dziąseł.

Dlaczego warto zdecydować się na wszczepienie implantu zębowego?

Podstawową korzyścią z wszczepienia implantu zębowego jest oczywiście uzyskany efekt estetyczny. Odbudowa uzębienia tym sposobem znacząco podnosi walory wizualne uśmiechu, który prezentuje się bardzo naturalnie. Trzeba jednak zaznaczyć, że względy estetyczne nie są najważniejszym powodem, dla którego warto zdecydować się na leczenie implantologiczne.

Nawet pojedyncze braki w uzębieniu mogą przyczynić się do poważnych problemów zdrowotnych. U pacjentów nierzadko dochodzi do przesunięć pozostałych zębów, powstawania nieprawidłowości w obszarze stawów skroniowo-żuchwowych, występowania bólów głowy. Nierzadko pojawiają się problemy z przeżuwaniem i rozdrabnianiem pokarmów, a niekiedy nawet mówieniem.

Dzięki wszczepieniu implantów zębowych możliwe jest przywrócenie pełnej funkcjonalności jamy ustnej. Zabieg ten zapobiega zanikowi tkanki kostnej – dlatego też zaleca się przeprowadzić go jak najszybciej tylko jest to możliwe po utracie zęba.

Naturalny wygląd to nie jedyna zaleta implantów zębowych. Wykonane z tytanu odznaczają się ponadto wyjątkową trwałością. Oprócz tego nie wymagają żadnych skomplikowanych zabiegów pielęgnacyjnych. Należy dbać o nie dokładnie tak jak o pozostałe zęby – m.in. pamiętać o regularnym szczotkowaniu, używaniu nici dentystycznych i wizytach u stomatologa.

Jeżeli są Państwo zainteresowani wszczepieniem implantów zębowych w Łodzi, zapraszamy do kontaktu. Z przyjemnością udzielimy dodatkowych informacji dotyczących zabiegu.