leczenie endodontyczne

Kiedy wdrażane jest leczenie endodontyczne?

Leczenie kanałowe, inaczej nazywane endodontycznym, to zabieg stomatologiczny, dzięki któremu można uniknąć poważnych powikłań, takich jak utrata zęba. Dzięki nowoczesnym metodom procedura nie wiąże się dla pacjenta z dolegliwościami bólowymi. Kiedy konieczne jest przeprowadzenie takiego leczenia?

Główne wskazania do leczenia kanałowego

Silny, przeszywający ból, ciemnienie czy nadwrażliwość zęba na dotyk – takie objawy mogą świadczyć o konieczności wdrożenia leczenia kanałowego. Są to bowiem nierzadko symptomy nieodwracalnego stanu zapalnego miazgi zębowej i tkanek okołowierzchołkowych, a to właśnie podstawowe wskazanie do leczenia endodontycznego. Warto zaznaczyć, że brak czy też ustąpienie dolegliwości bólowych wcale nie musi oznaczać, że zabieg nie jest potrzebny – to może być niestety oznaka obumarcia zęba.

Leczenie kanałowe często przeprowadza się u pacjentów, u których zbyt późno rozpoczęto leczenie próchnicy. Zapalenie miazgi bywa także konsekwencją urazu mechanicznego, skutkującego ułamaniem czy ukruszeniem zęba.

Na czym polega leczenie kanałowe?

Wykonujemy nowoczesne leczenie kanałowe w Łodzi przy wykorzystaniu mikroskopu. To metoda zapewniająca doskonały widok na pole zabiegowe. Podczas procedury usuwa się zainfekowane, uszkodzone lub martwe tkanki z komory zęba i kanałów korzeniowych. W dalszej kolejności szczelnie się je wypełnia przy użyciu specjalnych materiałów stomatologicznych.

Niekiedy przeprowadza się powtórne leczenie kanałowe – głównie w przypadku nawrotu stanu zapalnego. Zdarza się, że jest to konieczne, jeśli w trakcie pierwszego zabiegu np. ze względu na skomplikowaną budowę zęba niewłaściwie wypełniono kanał korzeniowy. Dlatego warto zdecydować się na zabieg pod mikroskopem, gdyż umożliwia niezwykle precyzyjne wykonanie procedury.